معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی

معرفی 8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 17 روز پیش
اشتراک گذاری :

در این مقاله خواهید خواند :8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی1. تیری موگلر وومنیتی پور اله2. مونتال مخلط3. لویی ویتون ایتول فیلانته4. والنتینو والنتینا5. والنتینو والنتینا پینک6. زرجوف لا کپیتال7. ایوسن لورن مون پاریس8. باربری هر

 

نت توت فرنگی، نمونه‌ای زیبا از نت‌های میوه‌ای در جهان عطرسازی است. این میوه کوچک و قرمز از قرن‌ها پیش به‌خاطر شکل قلب‌مانند، رنگ شاداب و رایحه شیرین و سرمست‌کننده‌اش همواره با مفاهیمی مانند عشق و اشتیاق ارتباط دارد. در قلمروی عطرسازی، نت توت فرنگی به‌طرز ویژه‌ای با حس‌های گرم، جلوه‌های پراحساس و هوس‌انگیز و همچنین لذت‌جویی مرتبط است. درنتیجه این نت به یکی از گزینه‌های محبوب برای عطرسازانی تبدیل می‌شود که می‌خواهند عطرهای دلفریب و جذاب خودشان را با سویه‌های شاداب و سرزنده همراه کنند.

وقتی که بوی یکی از عطرهای دارای نت توت فرنگی به مشام می‌رسد، فورا می‌توان سویه‌های شیرین و آبدار این نت را حس کرد. این حس بویایی به خوردن اولین تکه از یک توت فرنگی کاملا رسیده و آفتاب‌خورده شباهت دارد که تعادل ظریفی را میان سویه‌های شیرین و ترش حفظ می‌کند. نت توت فرنگی معمولا از طراوت و دلنشینی ویژه‌ای برخوردار است و خاطرات عصرهای آفتابی و شادی‌های بی‌دغدغه در فصل تابستان را به یاد می‌آورد.

همزمان با تکامل آمیزه عطرها، نت توت فرنگی هم حالت لطیف و تقریبا خامه‌ای خودش را نشان می‌دهد و بافت دلپذیر یک میوه رسیده را به یاد می‌آورد. این سویه خامه‌ای درواقع ژرفا و غنای خاصی به آمیزه عطرها می‌بخشد و سویه‌های هوس‌انگیز و جذاب عطر را تقویت می‌کند. ظرفیت بالای نت توت فرنگی برای آمیختگی بی‌نقص و یکپارچه با دیگر ترکیبات درنهایت جلوه‌های هوس‌انگیز و درونی این نت را افزایش می‌دهد و به خلق آمیزه‌های جذاب و دلفریب کمک می‌کند.

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های نت توت فرنگی برای عطرسازان، سازگاری و تطبیق‌پذیری زیاد این نت است. به همین دلیل هم می‌توان نت توت فرنگی را با انوع مختلفی از نت‌ها ترکیب کرد تا تجربیات بویایی متنوع و جدیدی را به‌وجود آورد. در بعضی از آمیزه‌ها، نت توت فرنگی با نت‌های میوه‌ای دیگر مانند مرکبات یا انواع توت‌ها و دانه‌ها ترکیب می‌شود. بعضی از عطرسازان هم نت توت فرنگی را به‌طرز هنرمندانه‌ای با نت‌های گل‌فام مثل یاس و گل مریم می‌آمیزند تا به رایحه‌ای گیرا و سرمست‌کننده برسند که سویه‌های هوس‌انگیز خاصی دارد.

اگر شما هم به نت توت فرنگی علاقه‌مند هستید و دنبال یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی می‌گردید، پیشنهاد می‌کنیم که ادامه این مقاله را بخوانید.

8 ادکلن زنانه با بوی توت فرنگی

1. تیری موگلر وومنیتی پور اله

تیری موگلر وومنیتی پور اله

اگر دنبال یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی می‌گردید که عملکرد بی‌نظیری در فصل‌های بهار و تابستان داشته باشد و اگر می‌خواهید که نت توت فرنگی را در لایه آغازین یا اولیه عطر خودتان احساس کنید، پس حتما باید عطر وومنیتی پور اله را امتحان کنید.

آکوردهای کلیدی و اصلی وومنیتی پور اله را معمولا چیزی مابین آکوردهای میوه‌ای، گل‌فام و شیرین توصیف کرده‌اند. البته آکوردهای دریایی، نمکی، حیوانی و آروماتیک هم در پس‌زمینه وومنیتی پور اله خودنمایی می‌کنند.

آمیزه وومنیتی پور اله در نت‌های آغازین از توت فرنگی شکل می‌گیرد، درحالی که در نت‌های میانی به انجیر سفید و خاویار می‌رسیم. نت‌های پایه نیز به روایح دریایی اختصاص دارند.

وومنیتی پور اله اساسا سویه‌های شیرین‌تری نسبت به عطر اصلی وومنیتی دارد اما چارچوب کلی آنها تفاوت خاصی با یکدیگر پیدا نمی‌کند. علاوه بر اینها باید بر این نکته تاکید کنیم که ماندگاری وومنیتی پور اله می‌تواند تا حدود 7 ساعت ادامه پیدا کند، درحالی که پخش بوی این عطر هم در رده متوسط روبه‌بالا و به نظر بعضی‌ها در رده عالی قرار می‌گیرد. پس اگر دنبال یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی می‌گردید که سویه‌های میوه‌ای را با سویه‌های طراوت‌بخش و شیرین آمیخته کند و همچنین بتواند خاطرات روزهای ساحلی یا عصرهای دلپذیر تابستانی را به یاد شما بیاورد، حتما وومنیتی پور اله را امتحان کنید. البته این عطر متفاوت اما شگفت‌انگیز بیشتر برای ساعات روز مناسب است.

2. مونتال مخلط

مونتال مخلط

مونتال مخلط در گروه عطرهای یونی (مشترک میان زنان و مردان) قرار می‌گیرد و درنتیجه همه افراد علاقه‌مند به نت توت فرنگی می‌توانند از این ادکلن استفاده کنند.

مونتال مخلط به‌عنوان عطری که ریشه‌های عربی دارد، ساختار آمیزه‌ای خاصش را با تمرکز بر آکوردهای وانیلی و کهربایی پدید می‌آورد. البته این همه ماجرا نیست، چراکه مونتال مخلط به‌خوبی از جلوه‌های میوه‌ای و شیرین در کنار روایح گل‌فام و عناصر چوبی هم استفاده می‌کند.

ساختار آمیزه‌ای مونتال مخلط از لایه‌بندی سه‌بخشی کلاسیک و هرمی پیروی نمی‌کند، بلکه از شیوه‌های خاصی برای ترکیب نت‌های بادام، توت فرنگی وحشی، بلسان پرویی، وانیل و مشک سفید استفاده می‌کند.

نت وانیل در این عطر قرار نیست که کانون مرکزی یا بخش رویی آمیزه را بسازد، بلکه این نت می‌خواهد که شیرینی خاص برگرفته از بادام و مهم‌تر از همه توت فرنگی را تقویت کند تا آکورد میوه‌ای به یکی از بخش‌های کلیدی این عطر تبدیل شود.

مونتال مخلط از غلظت زیاد و ماندگاری طولانی‌مدت برخوردار است، درحالی که کیفیت هاله‌سازی آن هم در رده قدرتمندی قرار می‌گیرد. اگر به آمیزه‌های عجیب‌وغریب و غیرعادی علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که مونتال مخلط را امتحان کنید. این عطر خاص می‌تواند برای ساعات روز یا شب مناسب باشد، درحالی که می‌توان در همه فصل‌های سال هم از آن استفاده کرد. البته با توجه به این‌که با یک عطر شرقی، وانیلی و کهربایی مواجه هستیم، طبیعتا عملکرد مونتال مخلط نیز در فصل‌های پاییز و زمستان و در محیط‌های باز یا نیمه‌باز بهتر خواهد بود.

3. لویی ویتون ایتول فیلانته

لویی ویتون ایتول فیلانته

ایتول فیلانته هم یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی است که ساختار آمیزه‌ای آن را میوه‌ای و گل‌فام توصیف کرده‌اند. این عطر هم از رایحه توت فرنگی در نت آغازین استفاده می‌کند، درحالی که روایح گل اوسمانتوس، مگنولیا و یاس را در نت‌های میانی و همچنین رایحه مشک سفید را در نت پایه جای می‌دهد.

نام این عطر به معنای «ستاره دنباله‌دار» است و خود این عطر هم مانند یک ستاره دنباله‌دار با مفاهیمی مثل شادی و امید پیوند خورده است. با این‌که ایتول فیلانته از سویه‌های باطراوت برخوردار است، اما ماندگاری آن در رده متوسط روبه‌بالا و پخش بوی آن هم در رده متوسط روبه‌بالا قرار می‌گیرد.

اگر بخواهیم آکوردهای ایتول فیلانته را به ترتیب اهمیتشان نام ببریم، باید به چیزی شبیه به این برسیم: گل‌فام، میوه‌ای، مشک‌اندود، شیرین، آمیخته به بوی گل‌های سفید و جلوه‌های پودری. ایتول فیلانته اساسا برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب است، درحالی که ساختار آمیزه‌ای آن هم بیشتر با ساعات روز سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید : معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس) معرفی 14 ادکلن با رایحه لاوندر (اسطوخودوس)

4. والنتینو والنتینا

والنتینو والنتینا

باز هم به یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی می‌رسیم که البته این بار در نت‌های میانی خودش از نت این میوه خاص استفاده می‌کند.

آمیزه والنتینو والنتینا به شیوه‌ای طراحی شده است که آکوردهای شرقی، میوه‌ای، گل‌فام و باطراوت را برجسته کند، درحالی که همزمان به جلوه‌های ظریف اما قدرتمند، شیک، پراحساس، هوس‌انگیز، طغیانگر و شاداب نیز توجه دارد. این آمیزه با نت ترنج کالابریایی و ترافل سفید شروع می‌شود. روایح شکوفه‌های پرتقال آمالفی، یاس، گل مریم و توت فرنگی نیز در نت‌های میانی جای می‌گیرند، درحالی که نت‌ پایه از سدر، وانیل و کهربا پدید می‌آید.

حالت انفجاری عطر در نت‌های آغازینش از مرکبات شیرین و دانه‌ها شکل می‌گیرد تا راه را برای رسیدن به گل‌های سفید باز کند که ابتدا شفاف و درخشان هستند اما کم‌کم شیرین و خامه‌ای می‌شوند. رایحه کهربا، حالتی شیرین و شبیه به آب‌نبات در پس‌رایحه والنتینو والنتینا به‌وجود می‌آورد، درحالی که روایح چوبی هم رایحه وانیل را تقویت می‌کنند. رگه‌ای سبز از جنس گل ابریشم و گل مریم نیز در این عطر احساس می‌شود.

والنتینو والنتینا می‌تواند گزینه مناسبی برای استفاده روزانه یا حتی قرارهای عاشقانه شامگاهی باشد. ماندگاری و پخش بوی این عطر در رده متوسط قرار می‌گیرد، درحالی که والنتینو والنتینا بیشتر با فصل‌های بهار و پاییز سازگاری دارد و در طول ساعات روز هم اغلب عملکرد بهتری از خود به نمایش می‌گذارد.

5. والنتینو والنتینا پینک

والنتینو والنتینا پینک

این ادکلن زنانه با نت توت فرنگی قرار است که یک عطر زنانه شیرین را در اختیار شما بگذارد که ساختار آمیزه‌ای خود را با تمرکز بر آکوردهای گل‌فام، میوه‌ای و گورماند (همراه با بوی خوراکی‌های شیرین) خلق می‌کند.

والنتینو والنتینا پینک، یکی از عطرهای شاد و پرانرژی است که آمیزه آن با آکوردهای میوه‌ای شکل‌گرفته از نت توت فرنگی، مشک و توت سیاه شروع می‌شود. نت میانی والنتینو والنتینا پینک تحت سیطره گل رز قرار دارد (مخصوصا با استفاده از رز سنتیفولیا و جوانه‌های رز)، درحالی که گل صدتومانی هم این لایه میانی را تکمیل می‌کند. در نت پایه به چوب کشمیر، کهربا و پرالین می‌رسیم. آکوردهای به ترتیب اهمیت و برجستگی این‌گونه نمایان می‌شوند: شیرین، میوه‌ای، گل رز، مشک‌اندود، گل‌فام و کهربایی.

این ادکلن زنانه با نت توت فرنگی برای فصل‌های بهار و تابستان مناسب است، درحالی که بیشتر هم با ساعات روز سازگاری دارد. وقتی که سویه‌های میوه‌ای و شیرین این عطر ته‌نشین می‌شوند و به پس‌رایحه عطر می‌رسیم، والنتینو والنتینا پینک حالتی شبیه به بوی پشمک پیدا می‌کند. بنابراین این عطر برای خانم‌هایی مناسب خواهد بود که عاشق عطرهای شیرین هستند.

6. زرجوف لا کپیتال

زرجوف لا کپیتال

زرجوف لا کپیتال در گروه عطرهای کهربایی (شرقی) و وانیلی قرار می‌گیرد که می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای آقایان و خانم‌ها باشد. البته جلوه‌های شیرین و پودری آن باعث می‌شوند که با عطر یکنواختی مواجه نباشیم.

آمیزه زرجوف لا کپیتال با رایحه طراوت‌بخش توت فرنگی، هلو و کارامل شروع می‌شود تا این عطر آروماتیک و شرقی بتواند روندهای تکامل خودش را از طریق ترکیبات گرم پیش ببرد. نت میانی زرجوف لا کپیتال از زعفران ایرانی، زنجبیل، گل رز و کهربا شکل می‌گیرد که جلوه‌های سرمست‌کننده و افسونگرانه‌ای را پدید می‌آورند، درحالی که ساختار کلاسیک نت پایه از عود و بوربن وانیل پدید می‌آید تا سویه‌های افسونگرانه عطر را تقویت کند.

ساختار آمیزه‌ای زرجوف لا کپیتال به نحوی طراحی شده است که بتوانید از این عطر در فصل‌های بهار، پاییز و زمستان استفاده کنید، اما طبیعتا این عطر در پاییز و زمستان با عملکرد بهتری همراه خواهد بود. با این‌حال، زرجوف لا کپیتال می‌تواند هم برای ساعات روز و هم برای ساعات شب مناسب باشد.

زرجوف لا کپیتال از نظر کیفیت عطرسازی و طراحی واقعا در رده بالایی قرار می‌گیرد. شیرینی میوه‌ای این عطر هم آن‌قدر باکیفیت و ناب است که علاقه‌مندان به نت‌های میوه‌ای و شیرین را شگفت‌زده می‌کند. زرجوف لا کپیتال معمولا گزینه‌ای عالی برای قرارهای کاری و تجاری یا حضور در مراسم‌ها و مناسبت‌های رسمی و خاص است. اگر می‌خواهید که عطرتان از ماندگاری قدرتمند و پخش بوی زیادی برخوردار باشد، باید بدانید که زرجوف لا کپیتال قطعا این خواسته‌های شما را برآورده می‌کند. این عطر را در گروه عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) دسته‌بندی کرده‌اند، اما اکثریت کسانی که این عطر را تجربه کرده‌اند، زرجوف لا کپیتال را بیشتر برای خانم‌ها مناسب می‌دانند.

بیشتر بخوانید : معرفی 5 ادکلن خنک با رایحه پیچ امین‌الدوله معرفی 5 ادکلن خنک با رایحه پیچ امین‌الدوله

7. ایوسن لورن مون پاریس

ایوسن لورن مون پاریس

ایوسن لورن مون پاریس، یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی است که در گروه عطرهای مدرن قرار می‌گیرد. ساختار آمیزه‌ای این عطر را هم چایپر و گل‌فام توصیف کرده‌اند.

آمیزه ایوسن لورن مون پاریس درواقع شروعی میوه‌ای دارد، درحالی که بافت میانی‌اش به سویه‌های گل‌فام سرمست‌کننده و نت پایه‌اش هم به جلوه‌های چایپر غلیظ اختصاص می‌یابد. آمیزه مون پاریس با روایح آبدار و شیرینی از جنس ترنج کالابریا، توت فرنگی، تمشک و گلابی شروع می‌شود. نت‌های میانی هم تحت سیطره گل تاتوره قرار دارند، اما انبوهی از روایح گل صدتومانی، یاس رازقی، یاس چینی و شکوفه پرتقال هم در این عطر احساس می‌شود. بوی مشک سفید که حالتی کریستالی و سبک را به‌وجود آورده است، به‌خاطر استفاده از سه نوع متفاوت از مشک سفید به این حالت می‌رسد. روایح آمبروکسان و نت دولایه نعناع هندی (نعناع هندی اندونزیایی و گواتمالایی) هم امضایی کلاسیک و چایپر را در نت پایه خلق می‌کنند.

مون پاریس از عطرهای شیرین زنانه است که به‌خوبی می‌تواند رضایت علاقه‌مندان به نت‌های میوه‌ای را جلب کند. تعادل خاصی که مون پاریس میان نت‌های میوه‌ای پدید می‌آورد، معمولا در کمتر عطری مشابه دارد. مون پاریس می‌تواند برای همه سنین مناسب باشد، درحالی که می‌تواند به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در محل کار تبدیل شود. این عطر جذاب، یک ادکلن زنانه با نت توت فرنگی است که استفاده از آن در فصل بهار و تابستان با عملکرد بهتری همراه خواهد بود. معمولا بهتر است که در ساعات روز از مون پاریس استفاده کنید، اما در شامگاه‌های تابستانی و بهاری هم می‌توان همچنان از این عطر استفاده کرد. مون پاریس از نظر قدرت هاله‌سازی و قدرت ماندگاری در رده بسیار خوب قرار می‌گیرد و درنتیجه بهتر است که تعداد محدودی از افشانه‌های این عطر را روی لباس یا پوست خودتان اسپری کنید.

8. باربری هر

باربری هر

یک‌بار دیگر به عطری باکیفیت و مشهور می‌رسیم که برای خانم‌ها طراحی شده و در گروه عطرهای گل‌فام، میوه‌ای و گورماند (آمیخته به بوی خوراکی‌های شیرین) قرار می‌گیرد.

آمیزه باربری هر به شیوه‌ای خلق شده است که با دیگر عطرهای میوه‌ای و گورماند تفاوت داشته باشد. اولین افشانه‌های باربری هر، انفجاری از جنس مرکبات و میوه‌های مختلف مانند لیموترش، نارنگی ماندارین، توت فرنگی و آلبالو را جلوه‌گر می‌سازند. بعد از حدود 5 دقیقه، ته‌نشین شدن روایح مرکباتی شروع می‌شود و برجستگی اصلی به نت انواع توت‌ها (یعنی بلوبری، توت سیاه، توت فرنگی، تمشک) اختصاص می‌یابد. درواقع می‌توان گفت که با سبک‌ترین، شاداب‌ترین و زیباترین ترکیب از روایح توت‌های مختلف روبه‌رو هستیم.

با گذشت زمان، روایح یاس و بنفشه کم‌کم خودشان را نشان می‌دهند. اگرچه این نت‌ها ذاتا پرهیاهو هستند، اما در باربری هر به‌خوبی رام شده‌اند. هرچقدر که این عطر بیشتر روی لباس یا پوست باقی بماند، جلوه‌های شیرین‌تری را به نمایش می‌گذارد. درخشش توت فرنگی را هم نباید نادیده گرفت که همراه با روایح چوبی به ترکیبی سرمست‌کننده می‌رسد.

باربری هر از نظر قدرت هاله‌سازی در محدوده خوبی قرار می گیرد و می‌توان گفت که بین 3 تا 4 ساعت این هاله را همراه شما نگه می‌دارد تا این‌که بالاخره میدان مغناطیسی‌اش کاهش پیدا کند. ماندگاری باربری هر روی پوست حدود 2 ساعت ادامه دارد اما اگر باربری هر را روی لباس اسپری کنید، این عطر حدود یک روز کامل دوام می‌آورد. باربری هر یکی از ادکلن‌های زنانه جذاب برای فصل بهار و تابستان است و بیشتر هم با ساعات روز سازگاری دارد.

بیشتر بخوانید : آیا نت گوجه‌فرنگی در عطرسازی کاربرد دارد؟ آیا نت گوجه‌فرنگی در عطرسازی کاربرد دارد؟

به نظر شما کدام‌یک از ادکلن‌های معرفی‌شده، بهترین ادکلن با نت توت فرنگی هستند؟

هر کدام از عطرهای معرفی‌شده می‌توانند انتخاب مناسبی در میان بهترین عطرها با نت توت فرنگی باشند. حالا شما کدام یک از عطرهای معرفی‌شده را بیشتر می‌پسندید؟ عطر مورد نظرتان را در قسمت نظرات به ما معرفی کنید.

بهترین انواع عطر و ادکلن زنانه با نت توت فرنگی کدامند؟

انتخاب بهترین عطر یا ادکلن زنانه با نت توت فرنگی به سلیقه بویایی و استایل شما بستگی دارد. اما در میان بهترین انواع عطر و ادکلن زنانه با رایحه توت فرنگی می‌توان به مواردی مانند تیری موگلر وومنیتی پور اله، والنتینو والنتینا پینک و ایوسن لورن مون پاریس اشاره کرد.

انواع عطر و ادکلن زنانه با نت توت فرنگی برای استفاده در چه موقعیت‌هایی مناسب‌تر هستند؟

عطرها و ادکلن‌هایی که نت توت فرنگی در آمیزه آنها وجود دارد، می‌توانند برای موقعیت‌های مختلف مناسب باشند: استفاده روزانه، محل کار، دیدارهای دوستانه، خوش‌گذرانی در فصل بهار و تابستان و... . البته این مساله به سرشت و طبع هر کدام از این عطرها و ادکلن‌ها بستگی دارد.

آیا انواع عطر ادکلن مردانه با نت توت فرنگی هم وجود دارند؟

معمولا نت توت فرنگی در آمیزه ادکلن‌های زنانه کاربرد دارد، اما اگر عطر مردانه‌ای را می‌شناسید که از این نت استفاده می‌کند، نام آن را در قسمت نظرات برای ما بنویسید. با این‌حال، تعداد از عطرهای یونی (مشترک برای مردان و زنان) هم وجود دارند که آقایان علاقه‌مند به نت توت فرنگی در صورت تمایل می‌توانند از آنها استفاده کنند: مونتال مخلط و زرجوف لا کپیتال.


 


ندا احمدلو

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟