تام فورد نویراکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش
5/2

تام فورد نویراکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 5 ماه پیش
اشتراک گذاری :

در تابستان 2022 تام فورد عطر جدید خود نویر اکستریم پارفوم را با غلظت بالاتر از نویر اکستریم ادوپرفیوم که در سال 2015 تولید کرده بود معرفی کرد . نویر ریشه فرانسوی دارد به معنای سیاه ، شب و تاریک و درقبل جنگ جهانی دوم ژانری با این نام درسینما ابداع شد. نویر اکستریم پارفوم از برند تام فورد عطری با رایحه کهربا و وانیل مناسب برای آقایان است . نت های اولیه شامل هل ، زنجبیل ، نارنگی ماندارین ، بهار نارنج و مرکبات است ؛ نت های میانی از کولفی ( یک دسر لبنی منجمد از شبه قاره هند )  گل رز بلغاری ، شکوفه پرتقال و یاس و نت های پایانی از وانیل ، رایحه چرمی ، جیر ، کهربا ، چوب درخت گایاک ، دانه تونکا و سدر استفاده شده است.

تام فورد نویر اکستریم پارفوم : داستان یخ و آتش

مسلما تام فورد توباکو وانیل بیش ازهر رایحه دیگری هویت تام فورد را برای این برند به تصویر میکشد . اسانس توباکو وانیل ، با واژه هایی همچون ، باشکوه ، لذت بخش ، اسرار آمیز ، مجلل و شیک برای بسیاری معنای عطرسازی لوکس در دهه گذشته است . تام فورد در عطرنویر اکستریم پارفوم از اصول و قوانین تام فورد نویر اکستریم ادوپرفیوم استفاده کرده است ، رموزی همچون رز آجیلی ، مشروب هل ، شکلات تلخ وانیلی که با توباکو وانیل درهم آمیخته ( وانیل درخشان ، تنباکوی سوخته ) تا رایحه زمستانی گرم تری را بدست آورد که حس سنگین و قوی تری از روایحی که تا به حال از این برند ارائه شده را ایجاد کند .

در مقایسه با نسخه قبلی نویر اکستریم ، عطر جدید هرگونه اسانس گلی را کاهش داده است ؛ مانند اسانس رز و رایحه تند یاس در نسخه اصلی . ولی اسانس کهربا و ادویه را تقویت کرده است تا رایحه ی دلپذیر و خوشایندی را در کریسمس به تحفه آورد ، این حس آشنا به همراه بافت و طعم لذیذ عصاره ویسکی حسابی جذاب می شود .  عطر نویر اکستریم پارفوم خاطره ی یک جشن سنتی با هنرنمایی کهربای درخت گل حنا ، رایحه معطر مرکباتی و لاته کدوحلوایی را برای بسیاری از مردم تداعی می کند . تفاوت نسخه پارفوم و ادوپرفیوم در غلظت و کیفیت مواد است ؛ این تغییرات در وسعت و عمق روایح ، هویت لوکس و تجملی به نویراکستریم پارفوم بخشید . این عطر مانند تجربه یک صدای عجیب ، پیچیده و درعین حال آرامش بخش است که با وجود هیجان انگیز بودنش همیشه ریتم موزونی دارد و شما را سرحال می آورد .

طبق روند دنباله داری که توسط دیور ساواج الکسیر و سپس پاکورابان وان میلیون الکسیر پیش می رود اصول قواعدی از جمله  قدرت ، محتوا ، غلظت ، قدرت ماندگاری ، تراکم روایح ، تمرکز ، وزن و گیرایی عطرعمدتاً ازطریق تضاد رایحه های تند و تلخ درمقابل رایحه های لطیف و شیرین به اشتراک گذاشته می شود .  در مورد عطر ساواج ، شیرین بیان در برابر چوب صندل قرار داشت  و در مورد وان میلیون ، گیلاس درمقابل وانیل و دراینجا جالب است ، هل نعنایی تند و تیز با کهربای درخشان که با بالارفتن غلظت همراه است ترکیبی گیج کننده ای خلق میکند . با اینکه در عطرسازی مطلب تازه ای نیست منتها این دسرکولفی شگفت انگیز ، غلیظ و خامه ای سبز رنگ با اسانس قارچ همراه با تکه‌های پسته طور دیگری دلربایی می کند . تضادی که در اسانس های زنجبیل ، پرتقال تلخ و بهارنارنج وجود دارد به نویر اکستریم پارفوم پویایی می بخشد.

کهربای حاوی شراب در نت پایه ، بازتاب شراب کنیاک یا ویسکی است که ما آن را از تولیدات فراپین ( تولیدکننده شراب ) یا لاین بای کیلیان می شناسیم ، که به شکوه و اعتبار رایحه می افزاید ، این جنب و جوش و تکاپویی که در روایح زمستانی حس می شود حاصل تقویت تناقضی است که بین نت های ملایم و تند و تیز وجود دارد .

 از جالب ترین جنبه های ادکلن تام فورد نویراکستریم پارفوم همراهی اسانس آجیل با ادویه های سرد و خلق هیجان کریسمس است که با رایحه عالی وانیل تنباکو (وانیل مظهر آرامش است و نرمی پرزهای برگ تنباکو مست کننده اند ) ترکیب می‌شود تا شاید بهترین عطر زمستانی امسال را ارائه دهد .

 


نویسنده :  Sanja Pekić  - Eddie Bulliqi 

ترجمه : sh.khosh

منبع: Fragrantica

لینک مطلب:

https://www.fragrantica.com/perfume/Tom-Ford/Noir-Extreme-Parfum-75489.html

https://www.fragrantica.com/news/Tom-Ford-Noir-Extreme-Parfum-16836.html

https://www.fragrantica.com/news/Tom-Ford-Noir-Extreme-Parfum-A-Story-of-Ice-Fire-17105.html

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
سلام وقت بخیر
داخل ایران میشه تهیه کرد؟
پاسخ مدیر : سلام نه متاسفانه
سلام اگه بچ کد برای چک کردن سال تولید هست پس چجوری بفهمیم اصالت عطر رو؟
عطری هدیه گرفتم و بچ کد زدم الان داشتم کامنتارو میخوندم متوجه شدم بچ کد برای سال تولیدهس.
پاسخ مدیر : سلام بله درسته ، بچکد برای سال تولید هست ، تنها می بایستی از فروشگاه های معتبر تهیه شود
عالی
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟