راهنمای عطرهای دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس

راهنمای عطرهای دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس

توسط : مدیر سایت آخرین به روز رسانی : 25 روز پیش
اشتراک گذاری :

مجموعه عطرهای «دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس» موفق‌ترین مجموعه در میان عطرهای این برند هستند. بطری نمادین عطرهای «بی دلیشس» که مانند یک سیب است و درواقع نام مستعار شهر نیویورک، یعنی «سیب بزرگ» را به نمایش درمی‌آورد، جلوه‌ای کاملا آشنا اما منحصربه‌فرد به عطرهای این مجموعه بخشیده است. تا به امروز ادیشن‌های مختلفی از دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس روانه بازار شده‌اند و من در این مقاله می‌خواهم که روایح هر کدام از آنها را بررسی کنم، حتی آن ادیشن‌هایی که دیگر تولید نمی‌شوند.

عطرهای دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس

نام عطر

تاریخ عرضه

نت‌های برجسته

بی دلیشس ادو پرفیوم

2004

سیب سبز

بی دلیشس فرش بلوسوم

2009

سیب سرخ، گل رز، یاس

بی دلیشس ادو تویلت

2010

گل سوسن، سیب آمریکایی

گلدن دلیشس

2010

گل سوسن، سیب

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس کول سویرل

2015

نارگیل، شربت پسته

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس دریم‌سیکل

2015

هلو، شربت زردآلو

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس فروتی روتی

2015

توت سیاه، شربت بلوبری

بی تمپتد او سو بلاش

2016

گل صدتومانی، پرتقال سرخ

بی تمپتد

2016

شیرین‌بیان، وانیل، بنفشه

بی دلیشس کریستالایزد

2016

سیب سبز

بی دلیشس سیتی بروکلین گرل

2017 بلوبری

بی دلیشس سیتی چلسی گرل

2017

سیب سبز، گل رز

بی دلیشس نولیتا گرل

2017

تمشک، بنفشه

بی دلیشس سامر اسکوییز

2020

سیب سبز، پرتقال، گریپ‌فروت

بی دلیشس کوکوناتس ابات سامر

2020

عصاره نارگیل

بی دلیشس 100%

2021

شکوفه پرتقال، چوب صندل

بی دلیشس گواوا گادس

2022

شکوفه گواوا، نارنگی ماندارین

بی دلیشس ارکارد استریت

2023

سیب، تمشک، یاس

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو پرفیوم

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو پرفیوم

همان‌طور که بطری و تصاویر تبلیغاتی این عطر نشان می‌دهند، دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس بویی شبیه به سیب‌های سبز دارد. این عطر زنانه باطراوت و دلپذیر از نت‌های خیار و گریپ‌فروت هم استفاده می‌کند، درحالی که رگه‌ای از سویه‌های ظریف نت مگنولیا هم در آن احساس می‌شود.

اگرچه دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس در اصل برای زنان عرضه شد، اما من فکر می‌کنم که این عطر در گروه عطرهای یونی (مشترک میان زنان و مردان) قرار می‌گیرد. واقعا کیست که نخواهد بویی شبیه به سیب‌های سبز تازه داشته باشد؟!

این عطر از غلظت ادو پرفیوم برخوردار است اما آنقدرها عطر سنگین و غلیظی نیست. بنابراین دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو پرفیوم برای روزهای پرحرارت تابستانی هم ایده‌آل خواهد بود، یعنی درست زمانی که به یک عطر خنک و باطراوت برای افزایش شادابی و سرحال شدن نیاز داریم.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو تویلت

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو تویلت

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو تویلت با عطر اصلی دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس تفاوت‌هایی دارد.

در آمیزه این عطر، به‌جای نت سیب سبز، از نت سیب سرخ آمریکایی استفاده شده است، درحالی که بوی گل سوسن، گل مریم و مگنولیا در لایه میانی دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس ادو تویلت کاملا فضا را به سمت گل‌های سفید برده‌اند. همین ویژگی هم جلوه‌ای زنانه‌تر و لطیف‌تر به این عطر می‌دهد.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس فرش بلوسوم

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس فرش بلوسوم

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس فرش بلوسوم در گروه عطرهای گل‌فام و میوه‌ای قرار می‌گیرد. نت سیب سرخ در لایه میانی این عطر با نت گل رز، یاس و گل برف آمیخته می‌شود تا حسی شبیه به بوی شکوفه‌ها را بیافریند. نت زردآلو هم در دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس فرش بلوسوم وجود دارد که گرمای میوه‌ای و دلچسبی را به روایح گل‌فام این عطر بخشیده است.

این عطر که بوی سیب در آن به اندازه عطر اصلی دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس نیست، بیشتر نوعی عطر زنانه محسوب می‌شود که با تمرکز بر نت‌های گل‌فام شکل می‌گیرد.

دی‌کی‌ان‌وای گلدن دلیشس

گلدن دلیشس

نام این عطر که از نوعی سیب خاص با همین نام برگرفته شده است، نت سیب را به‌عنوان امضا حفظ می‌کند اما از نت‌های گل‌فام خاص مانند نت گل سوسن و گل پرتقال آفریقایی استفاده می‌کند تا سرشت این عطر درنهایت کاملا میوه‌ای و گل‌فام باشد.

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس کول سویرل

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس کول سویرل

تا به امروز سه عطر مختلف در کالکشن دلیشس دیلایتس عرضه شده‌اند. ادیشنی که بطری سبزرنگ دارد، دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس کول سویرل است که از نت‌های شیرین نارگیل و شربت پسته شکل می‌گیرد. سویه‌های استوایی خاصی هم در آمیزه این عطر وجود دارند که کاملا با حال‌وهوای باطراوت نت سیب در عطر اصلی بی دلیشس متفاوت هستند.

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس فروتی روتی

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس فروتی روتی

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس فروتی روتی با تمرکز بر نت‌های توت سیاه و شربت بلوبری شکل می‌گیرد، اما رگه‌ای از نت بنفشه هم در آن وجود دارد که من را به یاد عطر دیگری می‌اندازد: مارک جیکوبز دیزی دریم.

رگه‌ای از بوی سیب آب‌نباتی هم در این عطر احساس می‌شود که درواقع جلوه‌های شیرین مجموعه دلیشس دیلایتس را حفظ می‌کند.

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس دریم‌سیکل

دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس دریم‌سیکل

آمیزه دی‌کی‌ان‌وای دلیشس دیلایتس دریم‌سیکل درون یک بطری زیبای صورتی قرار گرفته است. این عطر میوه‌ای با تمرکز بر نت‌های هلو و شربت زردآلو شکل می‌گیرد و به احتمال زیاد باید یکی از میوه‌ای‌ترین عطرها در کل این مجموعه باشد.

دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد

دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد

دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد را می‌توان سکسی‌ترین عطر در مجموعه عطرهای بی دلیشس نامید.

نت‌های شیرین‌بیان و وانیل که جلوه‌های شیرینی دارند، در این عطر با نت‌های زنانه بنفشه و گل رز آمیخته شده‌اند. رگه‌ای از نت‌های کهربایی هم در دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد وجود دارد که از صمغ درختچه مر و نعناع هندی اندونزیایی در لایه پایانی این عطر سرچشمه می‌گیرد.

روایح سیب سبز و دانه‌های سرخ نیز به مایه‌های باطراوت و میوه‌ای در مجموعه عطرهای بی دلیشس اشاره دارند.

دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد او سو بلاش

دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد او سو بلاش

آمیزه دی‌کی‌ان‌وای بی تمپتد او سو بلاش از جلوه‌های زیبای نت‌های گل صدتومانی و مگنولیا سرشته می‌شود، درحالی که روایح دلپذیری مانند پرتقال سرخ و گریپ‌فروت صورتی نیز این آمیزه را کامل می‌کنند.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کریستالایزد

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کریستالایزد

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کریستالایزد و دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس فرش بلوسوم کریستالایزد درواقع دو عطر ادیشن محدود در این مجموعه هستند که همان آمیزه عطرهای اصلی خودشان را دارند.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس سیتی گرل کالکشن

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس سیتی گرل کالکشن

تا به امروز سه ادیشن مختلف در کالکشن دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس سیتی گرل عرضه شده‌اند. سیتی بروکلین گرل با تمرکز بر نت بلوبری شکل می‌گیرد، نولیتا گرل به نت‌های تمشک و بنفشه اختصاص دارد و چلسی گرل نیز از نت امضاگونه سیب سبز همراه با نت گل رز خلق می‌شود.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس سامر اسکوییز

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس سامر اسکوییز

ادیشن سامر اسکوییز درواقع نت سیب سبز در عطر اصلی دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس را می‌گیرد و نت‌های باطراوتی مثل پرتقال و گریپ‌فروت و البته رگه‌هایی از زنجبیل را به آن اضافه می‌کند.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کوکوناتس ابات سامر

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کوکوناتس ابات سامر

این عطر نوعی عطر نشاط‌آور و استوایی است که با تمرکز بر شهد یا عصاره نارگیل شکل می‌گیرد. من شخصا عطرهای متمرکز بر نت نارگیل مثل استی لودر برونز گادس را دوست دارم. نت نارگیل همیشه این احساس را به من می‌دهد که انگار در تعطیلات هستم.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس کوکوناتس ابات سامر کاملا یک عطر سبک و نارگیلی است و به همین دلیل هم من استفاده از این عطر را برای ساعات روز پیشنهاد می‌کنم.

دی‌کی‌ان‌وای بی وان هاندرد دلیشس

دی‌کی‌ان‌وای بی وان هاندرد دلیشس

این عطر از سرشتی باطراوت و مدرن برخوردار است و از نت‌های پرتقال، گلابی و انگور فرنگی سیاه شکل می‌گیرد.

نت جذاب و دوست‌داشتنی شکوفه پرتقال هم در لایه میانی این عطر وجود دارد که در نت‌های پایه با چوب صندل و گرمای دانه تونکا آمیخته می‌شود تا یک عطر بسیار دلنشین و خواستنی در اختیار داشته باشید.

دی‌کی‌ان‌وای بی دلیشس گواوا گادس

دی کی ان وای بی دلیشس گواوا گودس

ادیشن گواوا گادس در گروه عطرهای باطراوت، خنک و تابستانی قرار می‌گیرد که آمیزه آن درواقع نت شکوفه گواوا را با نت نارنگی ماندارین ترکیب می‌کند.

نت گواوا حال‌وهوای استوایی نابی به این عطر می‌دهد و این عطر را به گزینه‌ای عالی برای تعطیلات و خوش‌گذرانی تبدیل می‌کند.

بی دلیشس ارکارد استریت

بی دلیشس ارکارد استریت

بی دلیشس ارکارد استریت از عطرهای ادو پرفیوم این مجموعه است که یکی از عطرهای محبوب من در برند دی‌کی‌ان‌وای نیز محسوب می‌شود. آمیزه این عطر با نت باطراوت تمشک و سیب شروع می‌شود اما خیلی زود تکامل می‌یاید تا روایح دوست‌داشتنی چوب کشمیر و یاس نمایان شوند. به همین دلیل هم بی دلیشس ارکارد استریت تا حدودی می‌تواند یادآور عطر آریانا گرانده کلاود باشد. به نظرم این عطر از ماندگاری خوبی برخوردار است و قطعا برای علاقه‌مندان به عطرهای میوه‌ای و گل‌فام عالی خواهد بود.

بیشتر بخوانید : راهنمای عطرهای مای باربری راهنمای عطرهای مای باربریراهنمای عطرهای موگلر اورا راهنمای عطرهای موگلر اوراراهنمای کامل عطرهای سالواتوره فراگامو سیگنورینا راهنمای کامل عطرهای سالواتوره فراگامو سیگنوریناراهنمای کامل همه عطرهای ویکتوریا سکرت بامبشل راهنمای کامل همه عطرهای ویکتوریا سکرت بامبشلراهنمای همه عطرهای فراگامو آمو راهنمای همه عطرهای فراگامو آموراهنمای عطرهای بولگاری اسپلندیدا راهنمای عطرهای بولگاری اسپلندیداراهنمای همه عطرهای بولگاری اومنیا راهنمای همه عطرهای بولگاری اومنیاراهنمای عطرهای نینا ریچی بلا اند لونا راهنمای عطرهای نینا ریچی بلا اند لوناراهنمای همه عطرهای نارسیسو راهنمای همه عطرهای نارسیسو


ترجمه: ندا احمدلو

منبع: sokilondon

لینک مطلب:

https://sokilondon.com/dkny-be-delicious-perfume-range-review/

نظرات کاربران
آیتمی جهت نمایش وجود ندارد
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم
سارنگ
1403/03/12
پاسخ به امیر محمدزاده
موافقم، contradiction را دو شیشه استفاده کردم، فوق العاده است. هم رایحه واقعا زیبا، هم ماندگاری. حیف که دیگه تولید نمی شه.
امیر
1403/03/02
درود برشما
نزدیک ترین و مشابه ترین بو و رایحه به آکواوومن Rochas Aquawoman چه چیزی از برند های اماراتی خوب یا هر برند دیگه ای پیشنهاد می فرمایید؟؟
سپاس
پاسخ مدیر : سلام فکر نمی کنم موردی باشد
فاطی 🤍
1403/02/23
بامش اینتنس که خیلی خوش بو و خوبههه چطوری بازخورد خوبی نمیگره به نظرم خیلی عطر بی ریسکیه 😭😭
حمید
1403/02/14
پاسخ به کامبیز سخی
سلام استاد
شرکتی بنام طیبستان هم به تازگی تولید عطر را آغاز کرده که وجه تمایز آن طبیعی بودن اسانسها میباشد و حتی خاصیت درمانی هم بر آن قایل شده
Atrafshan logo
عطرافشان
پشتیبانی سایت
عطرافشان
سلام کاربر گرامی
چطور می توانیم به شما کمک کنیم؟